غرور استیو جابز

استیو جابز سالهای سال یکی از محبوب ترین شخصیت های من بوده و هست. همواره عاشق سیاست های کاریش و نوآوری هاش بودم. عاشق خلاقیت و فکر باز تجاریش بودم. عاشق طرز تفکر و نگاهش به دنیا بودم. عاشق ارایه هاش بودم که مدتی که مریض بود و توی کنفرانس های اپل نبود اصلا بدون ارایه اون دیگه کنفرانس اپل مثل همیشه نبود. عاشق وقتی بودم که از اپل رفت و همه سهامش رو فروخت و فقط یک سهم رو نگه داشت. عاشق حقوقی که میگیره هستم (1 دلار در سال). عاشق کل کل هاش با دل هستم و هنوز وقتی یاد اون روز میفتم که سهامشون از دل زد بالا شخصا به تمام کارمندهاش ایمیل زد حالا کی باید بره شرکتش رو بفروشه ؟ کلی با کارش حال میکنم و …

اما استیو جابز این روزها دیگه به مانند اون روزها دل نشین نیست و به دل نمی شینه … اون قدیم ها وقتی حرفی می زد و هرچقدر هم خلاف اتفاقات روز دنیا بود حرفش برام سند بود و همیشه هم اون جوری می شد که می گفت. اما استیو جابز این روزها رو غرور بیش از حد بدجوری فراگرفته… فروش فوق العاده آیفون توی این چند سال و به دنبال اون فروش آی پد تنها به خاطر بازاری که آیفون براش جور کرده بود بیش از حد اون رو مغرور کرده و وقتی که آدم ها مغرور می شوند باعث میشه که ذهنشون هم بسته بشه و کمتر خلاقیت داشته باشند. چیزی که بیل گیتس هم دوره زیادی گرفتارش شده بود و فکر میکرد همه چیز اون جور که اون میگه میشه. استیو جون آیفون 4 هم مسلما فروش زیادی خواهد داشت اما رقیبان به سرعت پیشرفت می کنند و مشتریان 1-2 بار تحمل محصول نا مطلوب را دارند و بعد از یک مدت اعتمادی که به همون سرعت اومده به همون سرعت میره…. مک بوک پرو و آی مک چند وقته آپدیت درست حسابی نشده ؟ این leopard که 3 سال پیش عرضه شد دیگه چرا 3 سال هست هنوز leopard مونده و فقط برف روی اون نشسته ؟ قدیم ها زودتر از این آپدیت می شد. کمی به اصل برگرد شاید این غرور آیفون از بین بره… راستش به شخصه من اون اپل بی سر و صدای دوست داشتنی رو خیلی بیشتر از الان دوست داشتم که اگر محصولش رو دست کسی می دیدم مطمین بودم طرف هم کارش درسته… نه الان که طرف فقط اسم اپل شنیده فکر میکنه خوبه و رفته مک بوک خریده و روش ویندوز نصب کرده !!! بعد که بهش میگی چرا مک بوک خریدی میگه اپل خیلی قویه وقتی بهترین موبایل دنیا رو میزنه بهترین لپ تاپ حتما میتونه بزنه دیگه !!! و حتی اسمی از Mac Os هم به گوشش نرسیده !

این حرفها در پی اظهار نظر اخیر استیو جابز راجع به فرمت بلوری بود که گفته بود این فرمت حالا حالا ها به مک اضافه نمی شود و در حال حاضر MacOs حتی از درایوهای اکسترنال هم پشتیبانی نمی کند !!! و این جمله ماندگار رو هم بیان کردند : ” بلو ری بیشتر و بیشتر مانند فرمت برتر صوتی است که ظاهراً جانشین سی دی میشود. این بوسیله فرمت‌های دانلود اینترنتی شکست خواهد خورد. ” و در پاسخ به مشکل آنتن دهی آیفون 4 فرمودند که خیر هیچ مشکلی ندارد ! من که ندیدم !!!

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.